Måndag igen

I helgen har det varit mycket, men det har varit kul. I lördags så jobbade jag, men vi stänger 4 så det var inte så många timmar. Efter jobbet så hämtade jag Henrik så handlade vi och åkte hem till mig, mamma och pappa var borta så vi var hemma med hundarna, vi åt godis och tittade på tv - en bra lördagskväll.
Söndagmorgon åkte vi till Hemse för att byta om och göra oss i ordning för Dop - Henriks systerbarn. Det var rätt nervöst att åka med, första gången jag var med och träffade släkten (stavning?), och jag har en viss förmåga att bli nervös när det kommer till sånt. Dopet var jättefint och Henrik blev fadder. Efter cermonin i kyrkan åkte alla hem till Linnéa och Roy och åt himmelskt goda kakor, det bjöds även på tårta med efter 6 sorters kakor så orkade jag helt enkel inte någon tårta.
Till doppresent till Lilly köpte jag och Henrik ett fint smyckeskrin, jag var lite orolig att någon annan köpt likadant eller att hon skulle få många smyckeskrin. När dom då öppnade pressenterna ett efter ett så blev det rätt många halsband och ett armband - så när dom öppnade mitt och Henriks sista paket så tror jag dom blev glada att få ett fint smyckeskrin - jag och Henrik kände oss helnöjda. Det var absolut ett jättebra dop, mycket fint var det!

Efter dopen åkte vi till Hemse och åt lite mat sen såg vi skräckfilm - jag HATAR skräckfilm, men till och med jag vågade titta, men hjälp av Henriks lugnade närhet. Jag sov till och med som en gud, lite stolt blir man ju.
Eftersom att både jag och Henrik var lediga så tog vi en redig sovmorgon idag, det var välbehövligt. Sen åt vi frukost, och efter det har vi knappt lämnat soffan. Det har varit jättehärligt, vi har planerat en sväng till stan imorgon för vi behöver köpa en del saker. Farsdagpressent T.ex. Jag vet vad jag ska köpa till pappa och hoppas han blir glad!

Nu är jag hemma med mamma, Henrik är på träning. Jag och Henrik har sovit tillsammans en vecka i rad nu, så det kommer nog allt bli lite tomt i natt! Eller så somnad jag på en gång, man vet aldrig, haha!










Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0