November

När jag igår i slutet av jobbpasset skulle fixa med tidningsreturerna så insåg jag att det nu är November, hur konstigt är inte det? Då jag insåg att det bara är en månad kvar till man äntligen får börja med julkalender, så köpte jag bingolottos julkalender som dom varje år säljer, 50 kr kostar den, en till Henrik, och en till mig själv. Jag tror absolut inte att jag kommer vinna något, men jag tror att Henrik den turgubben kommer göra det. Efter som att vi säljer lotter på jobbet så har jag någon få gång köpt hem två lotter till mig och Henrik, än så länge så är det bara Henrik som lyckats vinna. Själv så har man aldrig vunnit något, men det kommer väll. Eller så är det helt enkelt så att jag har otur i spel, tur i kärlek? Jag tror på det!

Idag är det torsdag, och jag är ledig, även imorgon är jag det. Jag har nu fått schema för resten av månaden och det är inte alla mycket tider faktiskt, varannan vecka trå dagar utan helg, och vannan tre dagar och då jobbar jag helg. Känns inte som dom 50% jag är lovade, men det är det nog.

Jag har ännu inte lyckats bli frisk, utan om nätterna och när jag vaknar så hostar jag något fruktansvärt. Lite bättre är det nog, men inte mycket. Jag vill egentligen ut och springa, men halsen tillåter inte då jag vet att jag kommer få problem med astman.

i helgen så ska jag först på lördagen jobba, det är rätt trevligt att jobba helg, det syns rätt mycket på lönen när man gör det, och sen på söndag ska jag på dop, det var så längesen jag var på dop i kyrka, det ska bli kul.


Nu sks jag gå ner och umgås men två fina hundar!
PUSS

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0