En sväng till Kalmar.

Helgen sprang förbi. Jag mamma och pappa åkte till Kalmar för att hälsa på Olof och Marie. Det var jättetrevligt men tiden gick fort, jag han inte tänka att det var helg. Som tur var så har jag varit ledig idag.

Dagen har då spenderats med att fixa iordning mitt rum. En enkel klädhängare blev ett av mina bästa inköp på Ikea, och även om den var enkel så tog den tid att montera ihop. Jag tycker att sånt är lite roligt och jag blev glad
när jag på egen hand hade fått ihop den, även om det tog en och annan timma. Efter det så tog jag tag i städandet av mitt rum som var i kaos. Det var redan innan jag åkte iväg förjävligt, men när jag vid halv ett igårkväll  rev upp allt jag köpt i Kalmar och all packning så blev det inte direkt bättre - det var svårt att få plats att ta ett enda steg på golvet.
Så jag har under dagen plockat och plockat, dammat (ett eller två m?) damsugit och plockat lite till. Det har även tagit lite tid att bestämma vilka kläder och inte som ska få hänga på den nya hängaren.

Nåväl, äntligen klar med rummet och tar ett stag tillbaka för att kolla på resultatet - jag är helnöjd.  
Jag har under hela mitt liv allit valt att ha diskreta, mörka kläder å färger på mig. Så när jag tittar på klänningar och tröjor som hänger på hängaren blir jag förvånad över alla mönster jag ser. Rantigt, blomming och en del starka färger. Jag tänker efter det jag inhandlat på senaste och inser att jag någ håller på att ändra stil. Jag som inte tyckt om att väcka uppmärksamhet kommer nu med en tröja/blus som liknar en polkagris. Jag
 vet inte, men jag tror jag gillar det.

Jag funderar dagligen på om bloggen ska bort eller inte, jag är inte alls bra på att skriva just nu. Men vissa dagar, som idag, känner jag ett sug att få sätta mig här och skriva av mig, få tömma tankarna. Ett fåtal trogna vänner tittar in dagligen för att se om något nytt kommit upp - ofta har det inte hänt något. Men just därför känner jag att det är värt att ha kvar den, för dom finisarna.
Egentligen bryr jag mig nog inte alls om någon läser. Jag skirver för att slippa ha det i huvet. Och om någon nu är intresserad av vad min hjärna knopar ihop för tankar under en dag så stör det mig inte alls om dom får veta! :)

Många tankar på framtiden är det nu. Nu när jag har fast jobb, fast inkomst, kan jag faktiskt flytta hemifrån, någon som inte var ett altenativ förut. Jag leker lite med tanken. Men att flytta till stan vorde vara idiotiskt. Mycket länge till jobbet. Mycket längre ifrån Henrik. Men leka med tanken kan man alltid. Lägenhet på Hemse är då ett bra altenativ, dock inte det lättaste att få tag på.






 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0