Måndag, nu vecka, nya tag

Idag är det måndag. En riktig måndag. Jag ville inte lämna sängen i morse, den var varmt, men allt annat var kallt. Regnet som nu öser ner hade inte börjat komma klockan 8.15 då väckarklockan för första gången ringde, men när jag såg ut genom fönstret insåg jag vilket väder det skulle bli. Klockan 8.54 gick jag upp, men ville vända och krypa ner i sängen igen, men det var inte ett altenativ. Jag gjorde det jag alltid gör på morgonen - lite smink, försöker på något höger få bort håret ur ögonen, oftas en toffs eller en fläta. Egentligen trivs jag bäst i utsläppt, men det passar inte i alla lägen, typ 3dje dagen på jobbet. Sen gick jag ner och tvingade i mig en risifrutti (stavning?) som mamma snällt köpt hem. Jag har svårt att äta på morgonen, och den enda smaken som fanns kvar var något äcklig bär, jag vet inte vad det va. Så in i munnen, tugga och svälj fort som faen, annars det kanske kommer upp igen. Nu kanske det låter som att jag har någon ätstörning, och det har jag absolut inte, jag äter som en häst, jag hatar bara att äta på morgonen, ännu värre är det när tiden inte riktigt vill räcka till.
Hur som haver fick jag i mig hela. Sen borsta jag tänderna och det var dax att åka. PÅ jobbet visade det sig att jag skulle jobba med Wiktoria = ett stort +. Allt har rullat på bra idag och jag har inte behövs stå i kassan hela dagen.

Nu sitter jag här, frusen med en Varma koppen frukt. Den värmer skönt men ändå har jag tappar känseln i tån, som jag alltid gör. Mira, den galningen, vill som vanligt ut på balkongen. Hon ligger här ocg knäller, men vädret tillåter inte ikväll. Hon bryr sig väll inte, hennes fluggiga päls håller henne varm. Hon älskar snö och kyla.

Jesper åkte igen emot fjällen och en jobbintervju, han vill kanske jobba där över vintern. Dock är det bara han av sina kompisar som kanske lyckats få jobb, och det är ju inte så kul att åka själv.
Jag hade tänkt åka själv. Hade tänkt söka massa jobb och dra dit själv, jag behövde det.
Men sen gick ju saker som det gick - jag träffade "H" och nu är lusten borta, jag kanske åker nästa vinter. Jag vill inte åka när saker precis börjar bli bra. Nästa vinter blir bra, då är det inte helt nytt längre.

Nåväl, pappa åker och tittar på Sverige när som spelar imorgon, men sina fotbollskompisar. Så Jesper är borta, pappa lika så.
Bara jag och mamma hemma, och den ska bli mys. Vi kommer mysa mycket med hundarna.

Imorgon ska ju då jag även på agility med Mira, och det är så kul. Mira tycker också det, när vi håller det på en inte så seriös nivå, så vi tar det med en nypa salt. Mycket skratt blir det på kurserna, då vi bara är 5 stycken + ledare.
Dock är det en hund som hatar Mira, men när inte den hunden är med går det bra. Mira och jag behöver det.


Imorgon är jag alltså ledig. Ikväll ska jag försöka hålla värmen och ha det bra.
Så nu: ett varmt bad
och sen:
2 1/2 män, de nya börjar ikväll.

Tänk på alla småsaker i livet som är bra. Det är dom det är viktigt att ni blir glada över, det gör er vardag många gåner bättre. Jag är själv nära värdelös på att se de små sakerna, men jag försöker, och det gör mig gott.

Nu väntar badet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0